lördag 26 maj 2012

Aftonbladet

Kan någon förklara för mig varför Aftonbladet gör så här:

"Man mördad - i Bålsta." I stället för "Man mördad i Bålsta."
What the fuck? Min analys är att man gör en konstpaus för att det ska bli mer exciting/dramatiskt. Själva meningen ser ju ut som skit när man tänker efter.
De kunde inte bry sig mindre om en mördad människa, utan det gäller att få ut maximal drama ur rubriken, för cash. Jag förstår att de är ute efter att tjäna pengar, men måste de verkligen ta till såna här subtila tekniker för att skapa maximalt drama runt en tragisk händelse?
"Simon & Garfunkel spelade - i Globen". Låter inte så jävla korrekt va? Men när det är en händelse som Aftonbladet vill spela upp maximalt, så lägger de till den förbannade konstpausen för att det ska få mer impact på läsaren.
Och detta är bara ett av många exempel på snusket som pågår på den blaskan.
Har sedan länge slutat läsa Aftonbladet, men man blir utsatt för deras jävla rubriker när man går in på affären, och hade jag sett min blodtrycksnivå vid de tillfällena hade jag förmodligen blivit rädd.
Hur fan kan Aftonbladet vara Sveriges största tidning? Det är ju en exploativ, "vi småljuger om vi tjänar på det, även om vi blir stämda", glorifierad Se & Hör. 
Motherfucker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar